Haberler / Blog

Başiskele’de Kahvaltıya Yeni Bir Soluk

Başarılı iş insanı ve Kimyacı Yakup Yavuz, kahvaltı sektörüne getirdiği yenilikçi bakış açısıyla dikkat çekiyor.

Mesleki kariyerini ulusal ve uluslararası farklı endüstriyel sektörlerde en üst seviyelere taşımayı başaran İş İnsanı Yakup Yavuz ile gıda sektöründe fark yaratan girişimleri hakkında konuştuk. Günün her saati sıcak ve soğuk kahvaltı ile aranan marka olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Yavuz, hijyen, kalite, israf, fiyat ve servis ölçütleri ile diğer firmalardan ayrılıyor. Bu yola çıkarken ticari hiçbir kaygısı olmadığını vurgulayan Yavuz, geri dönüşümdeki en önemli girişimlerden olan sıfır atık uygulamasına da çalışma stilleri ile katkı verdiklerini belirtti. Son yıllarda açık büfe kahvaltı ile gündeme gelen israf konusunda da çok titiz olan Yavuz, bu sıkıntının önüne müşterilere tadım yaptırarak geçtiklerini ifade etti.

DOLU DOLU YAŞIYOR

Aslen Bakır madeninin hayat bulduğu Artvin’in Murgul ilçesinde doğan Yakup Yavuz, ilk orta ve lise eğitimini kendi ilçesinde, üniversite eğitimini Atatürk Üniversitesi’nde tamamladı. Evli ve 3 çocuğu olan Yavuz, üniversite eğitimi sonrası enerji, gıda, tarım, ambalaj ve kimya sektörlerinin ulusal ve uluslararası firmalarında üst düzey yöneticilik, yönetim kurul üyeliği yaptı. Hala mesleki kariyerini başarıyla sürdüren Yavuz, aynı zamanda çeşitli dernek, meslek odaları ve sivil toplum kuruluşlarında da görev alıyor. Deniz, balık, kamp ve doğa sporları ile özel hayatında da renkli bir karakter olan Yavuz, zamanının dolu dolu yaşayan bir aile babası.

‘AÇIKLARI KAPATMAK İSTİYORUM’

Yoğun ve yorucu bir hayatınız var. Bu yoğun gündem içerisinde ticari girişimde bulunmak nereden aklınıza geldi?

İş hayatım gereği özellikle dünya çapında marka olmuş ve birçok ülkede organik olarak faaliyetlerini sürdüren bir firmanın yönetim kurulu üyesi ve üst düzey bölge yöneticisiyim. Birçok ülkeyi gezip ticari hayatı analiz etme ve beklentileri gözlemleme şansı buldum. Ülkemiz koşullarını incelediğim zaman özellikle gıda sektörü için 5 temel faktörün gelişmeye açık çok büyük noktaları olduğunu gördüm. Bu açıkları kapatmak için ticari hayata adım atmak istedim. Aslında buna bir hobi veya toplumsal sosyal sorumluluk olarak da bakabilirsiniz.

‘BİZİ DİĞERLERİNDEN AYIRAN 5 KISTAS VAR’

Peki ülkemizdeki gıda sektöründe gelişmeye açık 5 temel alan nelerdir?

Birincisi hijyen. Ticari kaygılar, gıda üretimi yapan küçük ölçekli veya büyük ölçekli firmalarda zafiyete yol açıyor. Hijyen, maliyet hesaplarının gerisinde kalıyor maalesef. İkincisi israf. Kahvaltı sektöründe serpme kahvaltı diye tabir edilen sistem ve standart fiyata standart menü uygulaması gibi hizmetler, tadına bakılmamış birçok ürünün çöpe gitmesine neden oluyor. Çok yazık, çok büyük bir günah. Üçüncü açık servis. Standart ürünler ile müşterinin reyonlara gelmesi hedefleniyor, sürdürülebilir bir servis sağlanamıyor. Sadece belirli kesimler hedef seçiliyor. Oysa gıda, genel tüketim maddesidir ve her seviyede vatandaşa eşit fırsatlar sunularak hizmet verilmesi hedeflenmelidir. Dördüncüsü ise fiyat. Kaliteli ürün çok pahalı, ne olduğu belirsiz, güvenilir olmayan sıradan marka ve ürünler ise yine pahalı. Beşinci açık olarak ise kaliteyi görüyoruz. Köyümde yediğim peynir, zeytin, zeytinyağı, tereyağı, reçel, bal lezzetini tadamadığım 30-40 yıl olmuş. Bir kez o tadı yakalasam dahi bir sonrakinde aynı lezzeti bulamıyorum. Sürdürülebilir bir lezzet maalesef yok, daha ileri gidersek ürün ve markalara güven yok.

‘KAHVALTININ PİRİ OLMAK İSTİYORUZ’

Sizin bu 5 kalemdeki farkınız nedir? Nasıl açıklarsınız?

Size biraz markamız olan ‘Piroğlu’ndan yola çıkarak konuyu açıklamaya çalışayım isterseniz. ‘Piroğlu’ bizim geleneğimiz, ailemiz, geçmişimiz, atalarımız, soyumuz. Aslında ticarette de atalarımızın yolundan (Pirlerin yolundan) gitmeyi tercih ettik. ‘Piroğlu’ kelimesinin başındaki ‘Pir’ herhangi bir konuda, bir meslekte deneyim kazanmış, guru, işin ehli, o işi en iyi yapan güvenebileceğin kimse anlamındadır. Dedelerimiz, her yaptıkları işin piri olarak bilindiklerinden dolayı pirlerin oğlu anlamındaki ‘Piroğlu’ lakabını üstlenmişlerdir. Biz de kahvaltının piri olarak yola çıkmak istedik. ‘Piroğlu’ markası bu mantıkla doğdu. Hal böyle olunca ülkemizde gelişmeye açık olan 5 temel noktayı şöyle farklar yaratarak ve farklı uygulayarak var olmak istiyoruz.

‘HİJYEN EN ÖNEMLİ ÖLÇÜT’

Hijyen; Şunu çok açıklıkla belirtmek isterim ki; Piroğlu marka ve çalışanlarının asla ticari bir kaygısı yoktur. Zengin olma veya para kazanma hırsı da asla yoktur. Çünkü hayatını sürdürmek için bu işi yapmaları gerekmiyor. Dolayısı ile her bir çalışan tamamen gönüllülük esasına göre sevdiği işi yapmak üzere çalışır. Çalışanlar aile bireyleridir. İşletme maliyetleri açısından giderlerimiz standart masrafları aşmaz. Peşin alıp peşin satan felsefesi ile ticaret yapılmaktadır. Yarınki ödemeler, kaygısı hiçbir zaman ticari bir baskı oluşturmaz. Bundan dolayıdır ki hijyen her zaman ilk önceliğimizdir.

‘SIFIR ATIK BİLİNCİ’

İsraf; ‘Reyondan istediğini, yiyebileceğin kadar sipariş et, yiyebildiğin kadarını öde’ felsefesi ile hareket ediyoruz. Reyonumuzda genelde yöresel ürünleri çok ağırlıklı olduğundan dolayı tüketicilerimiz tatmak ve sonra satın almak istiyor. Dolayısı ile tattırmak için ferah bir mekân ve ortam sağlıyoruz. Reyonda beğendiğini yiyebileceği kadar tartıyoruz, üzerine bir işçilik veya işletmecilik giderleri koymadan direkt satış etiket fiyatı üzerinden fiyatlandırıyoruz. Dolayısı ile müşteri neyi, ne kadar istiyor ise o kadar alıyor, tüketiyor, uygun bir fiyat ödüyor ve ‘sıfır atık’ ile masaları topluyoruz. Bu bence servis ve hizmet sektörünün en önemli ve büyük kazancı ve ikinci önceliğimizdir.

‘ÖNCE TADIM SONRA SATIŞ İLE İSRAFIN ÖNÜNE GEÇİLİYOR’

Servis; Tüketicilerimizi reyonumuza beklediğimiz kadar; farkı servis imkânlarını da değerlendiriyoruz. Örneğin; Yemek Sepeti. Yemek sepetinin kahvaltı menüsünü ilk oluşturan markayız ve her geçen gün hızla büyüyoruz. Evlere paket sıcak ve soğuk kahvaltı servisimiz var ve çok başarılıyız. Reyonda satış ve sıcak kahvaltı imkânı; satış yapmış olduğumuz ürünü sıcak ve soğuk kahvaltı şeklinde aynı mekanda tüketicisine sunan sektördeki ilk şarküteriyiz. Benzer markaları inceleyin sadece satış veya kahvaltı sunumu varken biz hem reyonda satış hem de kahvaltı yapma fırsatı sunuyoruz.

‘ENDÜSTRİYEL KAHVALTI’

Endüstriyel kahvaltı paketi; en önemli ve sektörde bulunmayan kritik diğer bir farkımız da ‘endüstriyel kahvaltı’ sanıyorum ki; bu da şahsımın sanayiden gelen bir yönetici olarak en çok üstünde durmuş olduğum önemli bir konudur. Fabrikalarda çalışan işçinin en temel 3 hassasiyeti vardır. 1 yiyeceği yemek, 2 giyeceği elbise, 3 direkt geliri. Ay sonunda aldığı maaşı. Özellikle gece vardiyasında çalışan emekçilerin en büyük çilesi gece yemekleridir. Gecenin o saatinde yenen yemek midesini bozar, taze olmaz, soğuk olur vs. Kahvaltı gelir her gün aynı menü, en düşük kalite ve standartta ürünleri her gün tüketmek çileye dönüşür ve yemek saatinin gelmesini istemezsiniz. Ben bunu bilen bir iş insanı olarak ‘endüstriyel kahvaltı’ paketini tasarladım.

‘HER GÜN DEĞİŞEN MENÜ’

Bizde menü her gün değişir. Reyonda satışı yapılan en taze, en lezzetli yöresel ürünler zengin kahvaltı menüsünü oluşturuyor. Hizmet vermiş olduğumuz çok ciddi firmaların çalışanlarından teşekkür ve takdirler topluyoruz. Aynı zamanda işveren ve yemek firmaları için de büyük bir kolaylık. Çünkü;  hazır paketler halinde, çok hijyenik, servis için eleman bulundurmadan günlük servis ile stok maliyeti oluşturmadan yemek maliyetinin altında bir rakam ile hizmet almış oluyorlar. Çalışanlardaki memnuniyet ise ekstra getiri durumundadır. Evlere paket servis; Sipariş hattı üzerinden veya digital satış kanallarından 5 km’ye kadar paket servis aracımızla; daha uzak bölgelere ise kargo kanalıyla paket siparişleri karşılıyoruz. Bizi tanıyan ve bilen müşterilerimiz WhatsApp, telefon veya web sayfamız üzerinden taleplerini sipariş edebiliyor.

‘YÖRESEL VE DOĞAL’

Fiyat; işletme giderleri minimize edilmiş bir marka olarak en düşük kar marjı ile ‘kaliteyi uygun fiyata’ satmayı politika olarak belirledik. Biz ucuz bir marka değiliz. Fakat kaliteyi pahalıya satan bir marka da değiliz. Biz en doğru kaliteyi uygun fiyat politikası ile tüketicilerimize arz ediyoruz. Kalite; ürünlerimizin yüzde 90’ı yöresel ve doğaldır. ‘Doğadan Sofraya, organik Lezzetler’ sloganı ile yola çıktık ve tüketicilerimiz kadar değer verdiğimiz tedarikçilerimiz var. Her yörede farklı ürünleri bizler için ilk üreticiden toplayan simsarlarımız var. Onlar ile iletişim ve ticari faaliyetlerimizi ‘kazan kazan’ ilkesine oturttuk Peşin alır, paramız kadar alırız. Asla ödeyemeyeceğimiz kadar satın alma yapmaz, iş ortaklarımızı mağdur etmeyiz. Dolayısı ile her ürünü, ilgili yöresinden direkt alırız.

‘KALİTEDEN ÖDÜN VERMEDİK’

3 yıldır kazancımızdan karlılığımızdan ödün verdik fakat kalitemizden hiç ödün vermedik. Müşterilerimiz çok iyi bilir ki bugün almış olduğu lezzeti yarın yine bulabilecek ve satın alabilecektir. Müşterimize ürün satmak için hiçbir zaman yalan bir beyanda bulunmadık. Fazladan gereksiz bir ürün satmaya çalışmadık. Şüphe etmiş olduğumuz ürünü satmadık. Dürüst davrandık. Bu çalışma felsefesi ‘Piroğlu’ markasına var olan güveni her geçen gün artırıyor. Bunu görüyor ve gözlemliyoruz. Benim mesleğim Kimya. Besinin kimyasına inmeyi ve müşterilerimize insan sağlığına uygun ürünler sunmayı ilke ediniyoruz.

‘ÖNCE İL SONRA ÜLKEYE YAYILACAĞIZ’

Piroğlu Ailesi olarak geleceğe dair hedefleriniz nelerdir?

Yaklaşık 3 yıldır faaliyetlerini sürdüren markamız, bugün itibarı ile hedeflediğimiz tüm beklentilerin yüzde 40 üzerinde performans gösteriyor. Bu bizim için çok önemli ve olumlu bir gösterge. Pazarda rakiplerimiz yok. Çünkü bizim felsefemiz ile çalışan bir firma yok. Biz öncelikle ilk şubemizde inandığımız gerçekleri doğrulamak, müşterilerimiz, tedarikçilerimiz (iş ortaklarımız) ve çalışanlarımızla beraber kendimizle rekabet etmek istiyoruz. Her kesimin kazandığı bir çalışma platformu kurguluyoruz. Yüksek düzeyde kalite, servis ve sağlıklı ürünlerini müşterilerimize sunarak toplumuza karşı sorumluluğumuzu yerine getirmek, bireysel tatmini yaşamak istiyoruz. İşimizin ekonomik getirisi bizim için ikinci planda kalıyor. Biliyoruz ki etik kurallar çerçevesinde doğru çalışmalar ve projeler ortaya koyabilirsek markamız değer kazanacaktır. Kendimizden ürünlerimizden hizmetlerimizden iş ortaklarımızdan emin olduktan sonra yatırımlarımızı öncelikle ilimizin farklı bölgelerine yayarak ülke çapında emin adımlar ile ilerleyen şubeler açma hedefindeyiz. Ayrıca en temel ürünlerimiz olan peynir, zeytin ve zeytinyağında üretim yapmak ve kendi ürünlerimizi pazarlamak en önemli hedeflerimiz arasındadır.

BİZİ İZLEMEYE DEVAM EDİN. ÇOK YAKINDA “SEKTÖR ÖZEL” PROGRAMI İLE ULUSAL BASINDAYIZ.